Veel gestelde vragen over Het Winkel

Hier vindt u een overzicht van veelgestelde vragen. Staat uw vraag er niet tussen? Neem dan telefonisch (0543-513025) of per mail (info@hetwinkel.nl) contact met ons op.

Vragen én antwoorden over het reserveren van een kampeerplaats

Hoe kan ik een kampeerplaats reserveren?
U kunt online een kampeerplaats reserveren. Uiteraard kunt u ook telefonisch of per email een kampeerplaats reserveren. Eveneens is het mogelijk om eerst ons park te bezichtigen en ter plaatse een kampeerplaats te reserveren.

Hoeveel personen zijn er maximaal per plaats toegestaan?
Per kampeerplaats zijn er maximaal 6 personen uit één gezin toegestaan.

Wanneer moet ik mijn verblijf voldoen?
De eerste aanbetaling van 35% voldoet u binnen 2 weken na reserveringsdatum. Het resterende bedrag voldoet u uiterlijk 3 weken voor aankomst. Is uw aankomstdag binnen 35 dagen? Dan moet u het volledige bedrag per ommegaande betalen. Is uw aankomstdag binnen een week na de boekingsdatum, dan kunt u uw reservering bij aankomst betalen.

Hoe betaal ik mijn vakantie?
U kunt uw reservering per bank betalen, per pin of contant. Bij betalingen met een Visa of Mastercard worden er 2% extra kosten in rekening gebracht.

Zijn er kosten verbonden aan het reserveren van een kampeerplaats?
Nee, aan een reguliere reservering voor een kampeerplaats zijn geen extra kosten verbonden. Wilt u een specifieke plek reserveren of heeft u andere wensen, dan brengen wij € 5,00 per boeking in rekening.

Ik heb (een deel van) een betaling gedaan. Is deze ontvangen?
We versturen geen betalingsbevestigingen. Indien u een betalingsbevestiging wenst, kunnen wij u deze uiteraard altijd toesturen.

Kan ik vooraf een plaats reserveren?
Ja, dat kan. Als u een kampeerplaats gaat boeken, kunt u een specifieke plek aangeven en is het mogelijk om overige wensen aan te geven. Wij rekenen hiervoor een bedrag van € 5,00 per boeking.

Is het noodzakelijk om vooraf te reserveren?
Dat ligt aan de periode wanneer u wilt boeken. Om zeker te zijn van een plek of om een specifieke plek te reserveren adviseren wij u om vooraf te reserveren. U kunt ook altijd telefonisch (0543-513025) of per mail (info@hetwinkel.nl) contact met ons opnemen.

Is het noodzakelijk een annuleringsfonds af te sluiten en hoe gaat dit in zijn werk?
Tot 7 dagen na de reserveringsdatum is het mogelijk om een annuleringsfonds bij te boeken, dit is niet mogelijk voor last minute boekingen. De kosten bedragen 7% van het overnachtingstarief.

Wat moet ik doen als ik wil annuleren?
Wij verwijzen u hiervoor naar het annuleringsfonds.

Hoe kan ik zien welke plaatsen op de camping nog vrij zijn?
Op onze plattegrond kunt u zien welke plekken nog vrij zijn, deze plekken zijn herkenbaar aan de groene bolletjes op onze plattegrond. Indien u een specifieke plek wilt reserveren of heeft u andere wensen, dan brengen wij € 5,00 per boeking in rekening.

Ik heb een kampeerplaats op de camping gereserveerd, maar nog geen reserveringsbevestiging ontvangen. Wat moet ik doen?
U ontvangt binnen 24 uur na uw gemaakte reservering een reserveringsbevestiging. Wellicht is de bevestiging in uw SPAM-box beland. Mocht dat niet het geval zijn, dan kunt u telefonisch (0543-513025) of per mail (info@hetwinkel.nl) contact met ons opnemen.

Moet ik borg betalen en zo ja, hoe krijg ik die terug?
Elke gast/reservering krijgt een slagboomsleutel waarvoor we € 30 borg vragen. Kampeerders betalen daarnaast € 25 euro borg voor een douchesleutel. De borg boeken we terug op uw bankrekening na het inleveren van de sleutels.

Zijn honden toegestaan op Het Winkel?
Ja, ook honden zijn van harte welkom op Het Winkel. Wel attenderen wij u op ons specifieke hondenbeleid, zoals aangelijnd houden en uw hond mag geen overlast veroorzaken bij onze andere gasten, de kosten zijn € 3,00 per nacht. Er zijn maximaal 2 honden per kampeerplaats toegestaan.

Kan ik ook voor 10 of meer personen reserveren?
Ja, dat kan. Echter wij vragen u hiervoor contact op te nemen met onze receptie om de voorwaarden met u te bespreken. (Grote) groepen jongeren zijn niet toegestaan op onze camping.

Is er een centrale TV antenne op de camping?
Ja, onze Luxe kampeerplekken XL en onze Luxe kampeerplekken met privé sanitair hebben een CAI-aansluiting.

Is er stroom bij de kampeerplaatsen?
Ja, al onze kampeerplaatsen beschikken over een stroomaansluiting met 10 ampère stroom. Deze aansluiting is op onze Luxe kampeerplekken XL en onze Luxe kampeerplekken met privé sanitair tegen een kleine vergoeding uit te breiden tot 16 ampère.

Zijn jongeren toegestaan op het recreatiepark?
Nee, groepen jongeren zijn niet toegestaan.

Terug naar alle veelgestelde vragen over het reserveren van een kampeerplaats

Vragen én antwoorden over het reserveren van van onze chalets en glamping

Hoe kan ik een chalet of glamping vacanstudio reserveren?
U kunt online een chalet of glamping vacanstudio reserveren. Uiteraard kunt u ook telefonisch of per email een chalet of glamping vacanstudio reserveren. Eveneens is het mogelijk om eerst ons park te bezichtigen en ter plaatse een chalet of glamping vacanstudio te reserveren.

Wanneer moet ik mijn verblijf voldoen?
De eerste aanbetaling van 35% voldoet u binnen 2 weken na reserveringsdatum. Het resterende bedrag voldoet u uiterlijk 3 weken voor aankomst. Is uw aankomstdag binnen 35 dagen? Dan moet u het volledige bedrag per ommegaande betalen. Is uw aankomstdag binnen een week na de boekingsdatum, dan kunt u uw reservering bij aankomst betalen.

Hoe betaal ik mijn vakantie?
U kunt uw reservering per bank betalen, per pin of contant. Bij betalingen met een Visa of Mastercard worden er 2% extra kosten in rekening gebracht.

Zijn er kosten verbonden aan het reserveren van een chalet of glamping vacanstudio?
Nee, aan een reguliere reservering voor een chalet of glamping vacanstudio zijn geen extra kosten verbonden. Wilt u een specifieke plek reserveren of heeft u andere wensen, dan brengen wij € 10,00 per accommodatie in rekening.

Ik heb (een deel van) een betaling gedaan. Is deze ontvangen?
We versturen geen betalingsbevestigingen. Indien u een betalingsbevestiging wenst, kunnen wij u deze uiteraard altijd toesturen.

Kan ik vooraf een chalet of glamping vacanstudio reserveren?
Ja, dat kan. Als u een chalet of glamping vacanstudio gaat boeken, kunt u een specifieke plek aangeven en is het mogelijk om overige wensen aan te geven. Wij rekenen hiervoor een bedrag van € 10,00 per accommodatie.

Is het noodzakelijk om vooraf te reserveren?
Dat ligt aan de periode wanneer u wilt boeken. Om zeker te zijn van een plek of om een specifieke plek te reserveren adviseren wij u om vooraf te reserveren. U kunt ook altijd telefonisch (0543-513025) of per mail (info@hetwinkel.nl) contact met ons opnemen.

Is het noodzakelijk een annuleringsfonds af te sluiten en hoe gaat dit in zijn werk?
Tot 7 dagen na de reserveringsdatum is het mogelijk om een annuleringsfonds bij te boeken, dit is niet mogelijk voor last minute boekingen. De kosten bedragen 7% van het overnachtingstarief.

Wat moet ik doen als ik wil annuleren?
Wij verwijzen u hiervoor naar het annuleringsfonds.

Hoe kan ik zien welke chalets of glamping vacanstudio’s op de camping nog vrij zijn?
Op onze plattegrond kunt u zien welke accommodaties nog vrij zijn, de beschikbare accommodaties kunt u herkennen aan de groen ‘bolletjes’. Indien u een specifieke plek wilt reserveren of heeft u andere wensen, dan brengen wij €10,00 per eenheid in rekening.

Ik heb een chalet of glamping vacanstudio gereserveerd, maar nog geen reserveringsbevestiging ontvangen. Wat moet ik doen?
U ontvangt binnen 24 uur na uw gemaakte reservering een reserveringsbevestiging. Wellicht is de bevestiging in uw SPAM-box beland. Mocht dat niet het geval zijn, dan kunt u telefonisch (0543-513025) of per mail (info@hetwinkel.nl) contact met ons opnemen.

Is het mogelijk een kinderstoel of campingbedje bij te boeken bij de verhuuraccommodaties?
Ja, dit is mogelijk. Voor een kinderstoel zijn de kosten € 6,00 per verblijf, voor een campingbed € 7,50 per verblijf.

Kan ik ook lakens, handdoeken en/of overig linnen reserveren?
Ja, dat kan. De kosten hiervoor zijn:
Linnenpakket: € 6,00 p.p.
Bed opmaakservice (incl. linnen): € 12,50 p.p.
Handdoekenpakket (4 handdoeken): € 2,95 per pakket
Keukendoeken (2 thee- + 1 handdoek): € 3,00 per pakket

Kan ik de eindschoonmaak zelf doen?
De eindschoonmaak is een verplichte afname en wordt door onze medewerkers gedaan. De kosten bedragen € 45,00 per accommodatie.

Moet ik borg betalen en zo ja, hoe krijg ik die terug?
Elke gast/reservering krijgt een slagboomsleutel waarvoor we € 30 borg vragen. De borg voor het huren van één van onze accommodaties bedraagt € 150. De borg boeken we terug op uw bankrekening na het inleveren van de sleutels.

Zijn de chalets en glamping vacanstudio's rookvrij?
Ja, het is niet toegestaan te roken in onze chalets en glamping vacanstudio's.

Zijn honden toegestaan op Het Winkel?
In enkele chalets zijn honden toegestaan, maximaal 1 hond per chalet. De kosten bedragen € 5,00 per nacht en we berekenen een toeslag van € 10,00 voor de eindschoonmaak. In de glamping vacanstudio’s zijn helaas geen huisdieren toegestaan.

Terug naar alle veelgestelde vragen over het reserveren van onze chalets en glamping

Vragen én antwoorden over aankomst en vertrek

Welke documenten/informatie heb je nodig bij het inchecken?
Om in te kunnen checken heeft u een geldig identiteitsbewijs nodig van alle reizigers.

Vanaf hoe laat is het mogelijk om Het Winkel te betreden en te verlaten?
Kampeerplaatsen
U kunt op de dag van aankomst vanaf 12.00 uur inchecken. Op de vertrekdag checkt u voor 12.00 uur uit.
Voor de plaatsen met privé sanitair kunt u vanaf 14.00 uur inchecken, op de vertrekdag checkt u voor 11.00 uur uit.
Accommodaties
U kunt op de dag van aankomst vanaf 14.00 uur inchecken. Op de vertrekdag checkt u voor 11.00 uur uit.
Wilt u eerder komen of iets later vertrekken? Dat kan mits de plaats niet gereserveerd is. Afhankelijk van periode brengen wij hier het dagtarief voor in rekening. In het laagseizoen is dit € 3,00 p.p. en in het hoogseizoen € 5,00 p.p. Neem voor meer informatie even telefonisch (0543-513025) of per mail (info@hetwinkel.nl) contact met ons op. U kunt wel eerder gebruik maken van de faciliteiten op ons recreatiepark.

Op welke dagen mag je aankomen en vertrekken?
Het is op alle dagen mogelijk aankomen en te vertrekken. Voor kampeerplaatsen met privé sanitair geldt een minimum verblijf van 2 nachten. Tijdens arrangementen zoals Hemelvaart en Pinksteren, betaalt u het gehele arrangement ongeacht welke dag men aankomt/vertrekt in die desbetreffende periode.

Welke betalingsmogelijkheden zijn er op Het Winkel?
U kunt uw reservering per bank betalen, per pin of contant. Bij betalingen met een Visa of Mastercard worden er 2% extra kosten in rekening gebracht.

Waar kan ik bij aankomst het best mijn auto/caravan/camper neerzetten?
U kunt parkeren op de grote parkeerplaats, tegenover onze receptie. Langs de weg hebben wij ook een aantal parkeerplekken beschikbaar die gebruikt kunnen worden om tijdelijk te parkeren als u gaat inchecken of uitchecken.

Mag de auto mee het terrein op/blijven staan?
Er mag 1 auto bij uw kampeerplaats geparkeerd worden. Eventuele andere auto’s kunt u op ons parkeerterrein neerzetten.

Het is mijn vertrekdag, kan ik ook later vertrekken dan de uitchecktijd?
Dat kan mits de plaats niet gereserveerd is. Afhankelijk van periode brengen wij hier het dagtarief voor in rekening. In het laagseizoen is dit € 3,00 p.p. en in het hoogseizoen € 5,00 p.p. U kunt altijd 1 dag voor uw vertrek bij de receptie informeren naar de mogelijkheden.  

Mag je op de dag van vertrek nog gebruik maken van de faciliteiten nadat je bent uitgecheckt/kampeerplaats hebt verlaten?
Ja, dit is mogelijk.

Terug naar alle veelgestelde vragen over aankomst en vertrek

Vragen én antwoorden over verblijven op Het Winkel

Ik heb twee auto’s mee. Mag ik met beide auto’s de camping op?
Nee, er mag slechts 1 auto geparkeerd worden bij uw kampeerplaats, chalet of vacanstudio. Op ons parkeerterrein kunt u eventuele andere auto’s parkeren.

Mag ik bezoekers ontvangen tijdens de vakantie?
Ja dit is toegestaan. Wij vragen u bezoekers aan te melden bij de receptie als dagbezoek, de kosten hiervoor bedragen € 3,00 p.p.. Bezoekers mogen dan van alle faciliteiten gebruik maken. De hoofdboeker blijft echter verantwoordelijk voor het bezoek.

Zijn er nog extra kosten voor bepaalde faciliteiten?
Het zwembad en de binnenspeeltuin kunt u als gast van ons recreatiepark gratis gebruiken. Voor het gebruik van de kegelbaan rekenen wij € 12,00 per baan per uur.

Kan ik op Het Winkel ook fietsen huren?
Ja, dat is mogelijk. U kunt bij de receptie fietsen huren voor volwassen. De kosten hiervoor bedragen €9,00 per fiets per dag. Tevens vindt u bij de receptie verschillende fiets- en wandelroutes door de omgeving van Winterswijk. Wij verhuren geen kinderfietsen. Wilt u een elektrische fiets huren? Infromeer bij de receptie naar de mogelijkheden.

Wat zijn de openingstijden van het zwembad?
Ons zwembad is geopend van 8.00 tot 21.00 uur. Wij bieden onze gasten de mogelijkheid tussen 8.00 en 10.00 uur baantjes te zwemmen. Om 10.00 uur opent de glijbaan.

Wat zijn de openingstijden van het restaurant en de coffeebar?
Onze coffeebar is dagelijks vanaf 11.00 uur geopend. De openingstijden van het restaurant zijn
In het laagseizoen: vrijdag en zaterdag van 17.00 tot 20.00 uur
In het midden seizoen: donderdag t/m zondag 17.00 tot 21.00 uur
In het hoogseizoen: woensdag t/m zondag 17.00 tot 21.00 uur

Wat zijn de openingstijden van de wellness?
Onze wellness is dagelijks geopend. Wij vragen u minstens een uur van te voren de sauna te reserveren.

Wat zijn de openingstijden van de cafetaria?
De openingstijden van onze cafetaria zijn:
In het laagseizoen: maandag t/m vrijdag van 17.00 tot 19.00 uur, zaterdag van 15.00 tot 19.30 uur en zondag van 12.00 tot 19.00 uur
In het midden seizoen: maandag t/m vrijdag van 17.00 tot 19.30 uur, zaterdag van 15.00 tot 20.00 uur en zondag van 12.00 tot 19.30 uur
In het hoogseizoen: maandag t/m donderdag van 15.00 tot 20.00 uur, vrijdag en zaterdag van 15.00 tot 20.30 uur, zondag van 12.00 tot 20.00 uur
Van november t/m half maart is de cafetaria gesloten.

Wat zijn de openingstijden van de receptie?
De openingstijden van onze receptie zijn:
In het laagseizoen: zondag t/m donderdag van 09.00 tot 18.00 uur, vrijdag en zaterdag van 09.00 tot 19.00 uur
In het midden seizoen: maandag t/m zondag van 08.30 tot 19.00 uur
In het hoogseizoen: maandag t/m donderdag van 08.30 tot 19.30 uur en vrijdag t/m zondag van 08.30 tot 20.00 uur
Tijdens feestdagen en op aankomstdagen van arrangementen is verruiming van de openingstijden mogelijk.

Mag ik barbecueën op Het Winkel?
Ja dat mag. U mag zelf een barbecue meenemen en deze gebruiken bij uw tent, caravan of chalet, wij vragen u voorzichtig om te gaan met de barbecue. Een vuurschaal, vuurkorf of kampvuur is niet toegestaan. Wij verhuren geen barbecues.

Mag ik een partytent opzetten?
Partytenten zijn helaas niet toegestaan.

Is er een supermarkt aanwezig?
Nee, er is geen supermarkt op het Winkel. Wel is er een kiosk waar u iedere dag verse broodjes kunt halen. In Winterswijk zijn op ca. 5 minuten rijden diverse grote en kleine supermarkten.

Is er een animatieteam?
Ja, tijdens de vakanties is ons animatieteam aanwezig. Zij verzorgen een uitgebreid en gevarieerd programma voor zowel jong als oud. Knutselen, leuke speurtochten, bingo en de jaarlijkse playbackshow in de zomer zijn enkele van deze activiteiten. In onze kalender op de tarievenlijst kunt u precies zien wanneer het animatieteam aanwezig is.

Is er WiFi aanwezig?
Ja, op Het Winkel is WiFi aanwezig. U kunt, tegen geringe vergoeding, bij de receptie een toegangscode aanschaffen. De kosten hiervoor bedragen:
1 dag € 3,50 (afwisselen mogelijk)
2 dagen € 6,00 (2 apparaten gelijktijdig, afwisselen mogelijk)
3 dagen € 9,00 (2 apparaten gelijktijdig, afwisselen mogelijk)
1 week € 15,00 (2 apparaten gelijktijdig, afwisselen mogelijk)
2 weken € 30,00 (2 apparaten gelijktijdig, afwisselen mogelijk)
1 maand € 40,00 (2 apparaten gelijktijdig, afwisselen mogelijk)
6 maand € 99,00 (2 apparaten gelijktijdig, afwisselen mogelijk)
1 jaar € 120,00 (2 apparaten gelijktijdig, afwisselen mogelijk)

Zijn er ook faciliteiten voor mindervalide mensen op Het Winkel?
Al onze faciliteiten zoals het restaurant, de coffeebar, de kegelbaan en onze cafetaria zijn goed bereikbaar voor mindervalide mensen. Er is op ons kampeerterrein een invalidetoilet aanwezig. Tegens bevindt zich een invalidetoilet bij ons restaurant. We beschikken niet over een invalidedouche, wel kunt u gebruik maken van de douche bij onze wellness. Deze is zeer ruim ingericht en tevens rolstoel toegankelijk.

Zijn er wasmachines en drogers aanwezig?
Ja, op Het Winkel zijn wasmachines en drogers aanwezig. U kunt deze vinden naast onze wellnes op ons centrale plein.

Kan ik mijn kampeermiddel ‘onbewoond’ laten staan?
Ja, dit is mogelijk op onze comfort- en luxe plaatsen in het laagseizoen tegen € 5,00 per nacht. In het hoogseizoen is dit enkel in overleg mogelijk tegen € 10,00 per nacht.

Terug naar alle veelgestelde vragen over verblijven op Het Winkel