Geplaatst op: 28-1-2017

Winterkamperen bij Het Winkel | Blog van www.love2camp.nl

Repost

Het zijn de donkere dagen voor kerst en de temperatuur schommelt rond het vriespunt. Het zal je niet verbazen dat je ons in deze tijd van het jaar niet snel op een camping aantreft, hoe leuk we kamperen ook vinden. Toen recreatiepark Het Winkel in Winterswijk ons uitnodigde om een weekendje te komen winterkamperen waren we dus enigszins sceptisch. Ten onrechte, zo bleek.

20161126_102938
Genoeg ruimte voor de deur om lekker te spelen

Nu je hebt gelezen dat ik ben gaan winterkamperen, vind je me vast heel stoer. Mijn vriendinnen en collega’s knipperden ook even met hun ogen toen ik het vertelde. Daarom zal ik het maar meteen bekennen: we mochten op Het Winkel overnachten in een chaletje. Ik zal nu vast in je achting zijn gedaald, en je vraagt je vast af of je dat nog wel kamperen kan noemen. “Ja” kan ik nu volmondig zeggen.

20161125_214500
Voor de verandering eens echte bedden op de camping

Hoewel ons kleine onderkomen voor kampeerbegrippen hartstikke luxe was (verwarming, compleet ingerichte keuken, tv, badkamer en echte bedden), waren we ons er steeds van bewust dat we op een camping stonden. Het chalet stond aan de rand van een groot grasveld, manlief volbracht zijn campingtaak en haalde ’s ochtends verse broodjes en een Duitse medekampeerder groette vriendelijk toen hij met zijn toilettasje onder zijn arm richting het sanitairgebouw wandelde (ja, hij was wel stoer met zijn eigen caravan gekomen).

20161126_110421
De kinderboerderij viel in de smaak

Ook de kinderen hadden het kampeergevoel snel te pakken. Her en der over de camping vonden ze speeltoestellen en toen het te koud of te donker werd, konden ze zich uitleven in de binnenspeeltuin. Dat het openluchtzwembad was gesloten, vonden ze jammer, maar op de kinderboerderij vermaakten ze zich ook kostelijk. Het restaurant van Het Winkel verdient een pluim: wat hebben we hier heerlijk gegeten!

In de omgeving van het recreatiepark is genoeg te doen. Wij hebben bijvoorbeeld het centrum van Winterswijk bezocht, waar op zaterdag een gezellige markt is. Heel toevallig waren Sinterklaas en een paar van zijn Pieten er ook! Boffen. Na het nuttigen van een warme choco en een huisgemaakt appeltaartje, besloten we een bezoek te brengen aan vrijetijdsmarkt Obelink. Niet dat we iets nodig hadden, maar het was leuk er even rond te kijken. Helaas, vonden de kids er weinig aan. De volgende stop viel gelukkig beter in de smaak: Avonturenpark Sevink. Buiten was het inmiddels koud en erg mistig, maar in deze binnenspeeltuin konden ze hun energie kwijt. Ook hier liep een aantal Pieten rond. Wat een feest. Na, alweer, een lekker diner in het restaurant, reden we in een kwartiertje naar ons chalet op Het Winkel.

De volgende ochtend was het alweer tijd om huiswaarts te keren. Dit deden we met een omweg: via het Duitse Bocholt. De reden van deze tussenstop was de plaatselijke kerstmarkt. Hoewel klein, was deze best sfeervol. We vergaapten ons aan de kitscherige kerstversieringen en genoten van de bratwurst en glühwein.

Al met al is het winterkamperen op Het Winkel uitstekend bevallen. Een chalet was voor een luxe kampeerder als ik een goed alternatief. Maar ook voor doorgewinterde kampeerders die wel met eigen kampeermiddel komen is het er volgens mij prima vertoeven. Zelf ervaren? Dat kan. Voor de kerstvakantie bijvoorbeeld heeft Het Winkel leuke aanbiedingen. Je vindt ze hier.